Scotland Yard zasahuje / The Suspect
- 30.8.2025
- 9:00
- sál innogy
- 49/49
- Garantovaná akce
Pozvánka na akci
- Začátek: so 30. srpna 2025
- Čas:9:00 - 10:25
- Místo akce:
sál innogy (hrad – komnata Václava IV.)
sál innogy - Region: Hrad Křivoklát
- Kategorie: Retrospektiva: Robert Siodmak
- Kapacita akce:49
Z pozoruhodné řady filmů noir Roberta Siodmaka z let 1944 až 1950 nejvíce vyčnívá Scotland Yard zasahuje natočený podle románu Jamese Ronalda. Příběh se netypicky odehrává v eduardovské Anglii počátku 20. století a svou atmosférou má tak blízko například gotickým noirům jako Plynové lampy nebo Podnájemník (oba 1944). Charles Laughton (letos v programu zastoupený také Svědkem obžaloby) zde hraje stárnoucího manžela, který se zamiluje do mladé stenografky. Zápletka zpočátku připomíná Ženu za výlohou, ale její další vývoj je v mnohém nečekaný. Siodmak byl na film velmi pyšný, i zpětně jej označoval za nejpovedenější titul své kariéry a rád vzpomínal na jeho natáčení, protože Laughtona považoval za svého přítele. Atmosférickou kameru má na svědomí Paul Ivano, který v 50. letech pravidelně natáčel s Hugem Haasem. (mh)
__________________________________________________________________________________
Among Robert Siodmak's remarkable films noirs from 1944 to 1950, The Suspect, based on the novel by James Ronald, stands out the most. The story is uncharacteristically set in Edwardian England in the early 20th century, and its atmosphere is reminiscent of Gothic noirs such as Gaslight and The Lodger (both 1944). Charles Laughton (also represented in this year's program with Witness for the Prosecution) plays an aging henpecked husband who falls in love with a young stenographer. The plot initially resembles The Woman in the Window, but its further development is in many ways unexpected. Siodmak was very proud of the film, even after many years calling it the most successful title of his career, and he fondly remembered its shooting because he considered Laughton a dear friend. The atmospheric camerawork is by Paul Ivano, who regularly worked with Hugo Haas in the 1950s. (mh)