- Začátek: so 30. srpna 2025
- Čas:17:30 - 19:20
- Místo akce:
sál Nova Cinema (hrad – archivní sál)
sál Nova Cinema - Region: Hrad Křivoklát
- Kategorie: Pozor, spoiler!
- Kapacita akce:55
Na konci 50. let byl Alfred Hitchcock na absolutním vrcholu své kariéry. Jeho napínavé thrillery jako Muž, který věděl příliš mnoho (1956), Vertigo (1958) a Na sever Severozápadní linkou (1959) využívaly syté barvy, atraktivní lokace a hvězdné obsazení k tomu, aby vyprávěly příběhy falešného obvinění, ohrožení a posedlosti. V legendárním Psychu ale režisér nečekaně změnil směr a inspiroval se spíše postupy spojenými s jeho populárním televizním pořadem Alfred Hitchcock uvádí (1955–1962). Aby k levnému, černobílému filmu bez slavných hvězd typu Caryho Granta a Jamese Stewarta přilákal pozornost, nechal Hitchcock ve spolupráci s distribuční společností Paramount připravit promyšlenou promo kampaň postavenou na snaze šokovat. To se beze zbytku podařilo. Psycho se stalo komerčně nejúspěšnějším titulem v Hitchcockově filmografii a dodnes děsí všechny, kteří si chtějí po náročném dni dát osvěžující sprchu. (mh)
__________________________________________________________________________________
By the end of the 1950s, Alfred Hitchcock was at the absolute peak of his career. His suspenseful thrillers such as The Man Who Knew Too Much (1956), Vertigo (1958), and North by Northwest (1959) used rich colors, attractive locations, and star-studded casts to tell stories of false accusation, danger, and obsession. In the legendary Psycho, however, the director unexpectedly changed course and drew inspiration from the techniques associated with his popular television show Alfred Hitchcock Presents (1955–1962). To attract attention to a low-budget, black-and-white film without famous stars such as Cary Grant and James Stewart, Hitchcock collaborated with the distribution company Paramount to mount a sophisticated promotional campaign based on shock value. It worked perfectly. Psycho became the most commercially successful film in Hitchcock's filmography and still terrifies anyone who wants to take a refreshing shower after a hard day. (mh)