Temné zrcadlo / The Dark Mirror
- 29.8.2025
- 21:00
- nádvoří Hany Maciuchové
- 159/159
- Garantovaná akce
Pozvánka na akci
- Začátek: pá 29. srpna 2025
- Čas:21:00 - 22:25
- Místo akce:
nádvoří Hany Maciuchové (večerní projekce)
nádvoří Hany Maciuchové - Region: Hrad Křivoklát
- Kategorie: Retrospektiva: Robert Siodmak
- Kapacita akce:159
Psychologický thriller Temné zrcadlo je spolu s Rozdvojenou duší (1945) Alfreda Hitchcocka a filmem Posedlá (1947) s Joan Crawford dokladem zvýšeného zájmu Hollywoodu o duševní nemoci a psychoanalytické terapeutické metody. Ve filmu podle scénáře Nunnallyho Johnsona, který se k podobnému tématu vrátil o dekádu později dramatem Tři tváře Evy (1957), hraje Olivia de Havilland povahově odlišná dvojčata, která jsou podezřelá z brutální vraždy. Je jasné, že činu se dopustila jen jedna z nich, ale sestry se navzájem kryjí a přerušit pouto mezi nimi není snadné. De Havilland měla v této době velmi kompetitivní vztah se svou mladší sestrou, herečkou Joan Fontaine, která byla držitelkou Oscara za Podezření (1941). Temné zrcadlo pro ni znamenalo mimořádnou příležitost dosáhnout stejné pocty, ale dočkalo se pouze nominace za námět. De Havilland ale nakonec přesto slavila, protože v témže roce ji Akademie ocenila za výkon ve filmu Každému dle zásluh. (mh)
___________________________________________________________________________________
The psychological thriller The Dark Mirror, along with Alfred Hitchcock's Spellbound (1945) and Possessed (1947) starring Joan Crawford, is evidence of Hollywood's heightened interest in mental illness and psychoanalytic therapeutic methods. In the film, based on a screenplay by Nunnally Johnson, who returned to a similar theme a decade later with The Three Faces of Eve (1957), Olivia de Havilland plays twins with different personalities who are suspected of a brutal murder. It is clear that only one of them committed the crime, but the sisters cover for each other and it is not easy to break the bond between them. At the time, de Havilland had a very competitive relationship with her younger sister, actress Joan Fontaine, who won an Oscar for Suspicion (1941). The Dark Mirror was an extraordinary opportunity for her to achieve the same honor, but it only received a nomination for Best Original Story. De Havilland ultimately won anyway, as the Academy honored her that same year for her performance in To Each His Own. (mh)