Pláč města / Cry of the City
- 29.8.2025
- 17:45
- sál Středočeského kraje
- 80/80
- Garantovaná akce
Pozvánka na akci
- Začátek: pá 29. srpna 2025
- Čas:17:45 - 19:20
- Místo akce:
sál Středočeského kraje (hrad – spilka pivovaru)
sál Středočeského kraje - Region: Hrad Křivoklát
- Kategorie: Pocty
- Kapacita akce:80
V Pláči města se jedinkrát v kariéře potkali před kamerou herci Victor Mature a Richard Conte. Mature hraje policejního poručíka Vittoria Candellu, zatímco Conte se objevuje v roli ostříleného zločince Martina Romea (původně to mělo být naopak). Přestože oba muži pocházejí ze stejných socioekonomických poměrů a vyrůstali ve stejné italské čtvrti v New Yorku, životní osudy je přivedly na opačné strany zákona. Film staví na centrálním morálním dilematu, které najdeme už v dřívějších hollywoodských gangsterkách jako Drama z Manhattanu (1934) a Hříšní andělé (1938). Robert Siodmak film částečně nasnímal v newyorských lokacích a přestože je výsledek velmi povedený, nebyla to pro něj pozitivní zkušenost: „Preferuji ateliér. Člověk má mnohem větší kontrolu nad akcí a ostatními tvůrci.“ V jedné z vedlejších rolí je nepřehlédnutelná Hope Emerson, která se v podobně znepokojivé poloze objevila i dva roky později ve vězeňském noiru V kleci. (mh)
___________________________________________________________________________________
In Cry of the City, actors Victor Mature and Richard Conte met in front of the camera for the only time in their careers. Mature plays police lieutenant Vittorio Candella, while Conte appears as the seasoned criminal Martin Rome (originally it was supposed to be the other way around). Although both men come from the same socioeconomic background and grew up in the same Italian neighborhood in New York, their fates have brought them to opposite sides of the law. The film is based on a central moral dilemma found in earlier Hollywood gangster films such as Manhattan Melodrama (1934) and Angels with Dirty Faces (1938). Robert Siodmak shot part of the film on location in New York, and although the result was very successful, it was not a positive experience for him: "I prefer the studio. One has much more control over action and artists." Hope Emerson is unmissable in one of the supporting roles, appearing in a similarly disturbing role two years later in the prison noir Caged. (mh)