Chuť strachu / Taste of Fear
- 29.8.2025
- 23:55
- sál Středočeského kraje
- 36/72
- Garantovaná akce
Pozvánka na akci
- Začátek: pá 29. srpna 2025 23:55
- Konec: so 30. srpna 2025 1:25
- Místo akce:
sál Středočeského kraje (hrad – spilka pivovaru)
sál Středočeského kraje - Region: Hrad Křivoklát
- Kategorie: Pozor, spoiler!
- Kapacita akce:72
Popularita Psycha (1960) se neomezovala jen na USA, ale brzy se rozšířila i na druhou stranu Atlantiku. Ve Velké Británii se na vlně obliby psychologických thrillerů s vnitřně rozpolcenými postavami a překvapivými zvraty snažila svézt společnost Hammer, kterou jinak diváci znali díky extravagantním hororům jako Frankensteinova kletba (1957) a Dracula (1958). Hlavní hrdinkou Chuti strachu je dědička upoutaná na invalidní vozík, která v honosném sídle na Francouzské riviéře vídá mrtvé tělo svého otce. Jsou to pouze představy, jak ji přesvědčuje její okolí, nebo je všechno ještě úplně jinak? Divácky vděčný film se ve své době dočkal rozporuplných reakcí a ani jeho tvůrci se nemohli shodnout, jak je to s jeho kvalitami. Christopher Lee, jinak známý jako představitel hammerovského hraběte Draculy, jej považoval za nejlepší film od Hammeru, zatímco jeho kolegyně Ann Todd tvrdila, že byl zkrátka „příšerný“. (mh)
_________________________________________________________________________________
The popularity of Psycho (1960) was not limited to the US, but soon spread across the Atlantic. In Great Britain, Hammer Films, a company known for its extravagant horror films such as The Curse of Frankenstein (1957) and Dracula (1958), tried to ride the wave of popularity of psychological thrillers with internally conflicted characters and surprising twists. The main character of Taste of Fear is a wheelchair-bound heiress who sees her father's corpse in a lavish mansion on the French Riviera. Are these just fantasies, as those around her would have her believe, or is there another explanation? This crowd-pleasing film received mixed reviews at the time, and even its creators couldn't agree on its merits. Christopher Lee, otherwise known as Count Dracula, considered it Hammer's best film, while his colleague Ann Todd claimed it was simply “terrible.” (mh)