Křížem krážem / Criss Cross
- 28.8.2025
- 21:00
- nádvoří Hany Maciuchové
- 160/160
- Garantovaná akce
Pozvánka na akci
- Začátek: čt 28. srpna 2025
- Čas:21:00 - 22:30
- Místo akce:
nádvoří Hany Maciuchové (večerní projekce)
nádvoří Hany Maciuchové - Region: Hrad Křivoklát
- Kategorie: Retrospektiva: Robert Siodmak
- Kapacita akce:160
Do programu festivalu se po deseti letech vrací film Křížem krážem, ve kterém Robert Siodmak zužitkoval bohaté zkušenosti z předchozích let a nabídl divákům ryzí film noir se všemi jeho charakteristickými atributy: cynickým protagonistou, nepředvídatelnou femme fatale, retrospektivním vyprávěním a fatalistickou atmosférou (počkejte si na ten závěr). K tomu navíc ve filmu najdeme jednu z nejlépe inscenovaných a nasnímaných sekvencí loupežného přepadení vůbec. Siodmak v Křížem krážem pokračuje v trendu započatém v Pláči města (1948) a extenzivně využívá autentické lokace: film začíná leteckým záběrem Los Angeles a další scény jsou situovány do čtvrti Bunker Hill v centru města. V hlavních rolích se potkali Burt Lancaster a Yvonne De Carlo, kteří o dva roky dříve hráli ve vězeňském noiru Julese Dassina Hrubá síla, ale neměli v něm ani jednu společnou scénu. (mh)
_________________________________________________________________________________
After a full decade, Criss Cross returns to the program of the Noir Film Festival. In the film, Robert Siodmak draws on his rich experience from previous years and offers viewers pure film noir with all its characteristic attributes: a cynical protagonist, an unpredictable femme fatale, retrospective narration, and a fatalistic atmosphere (wait for the ending). In addition, the film features one of the best staged and filmed robbery sequences ever. In Criss Cross, Siodmak continues the trend he began in Cry of the City (1948) and makes extensive use of authentic locations: the film begins with an aerial shot of Los Angeles, and following scenes are set in the Bunker Hill neighborhood downtown. The film stars Burt Lancaster and Yvonne De Carlo, who had appeared two years earlier in Jules Dassin's prison noir Brute Force, but did not share a single scene in that film. (mh)